Nowości w świecie motoryzacji

Nowości w świecie motoryzacji

Najnowsze prezentacje i opinie o technologii w świecie motoryzacji

Porady techniczne

Porady techniczne

Zagadnienia i porady zamieszczane przez użytkowników aut

Auta retro i historia motoryzacji

Auta retro i historia motoryzacji

Wszystko co powinien wiedzieć posiadacz starego samochodu

Mechanika i serwisowanie auta

Mechanika i serwisowanie auta

Informacje i prezentacje warsztatów samochodowych

Szkolenia dla kierowców

Szkolenia dla kierowców

Wszystko co powinien wiedzieć współczesny kierowca

 

Nasza Myjnia Samochodowa

yellow sportcar

Myśląc o otworzeniu własnej działalności, zawsze wcześniej należy sprawdzić zapotrzebowanie rynku na dane usługi. Chodzi tu głównie o zapotrzebowanie w regionie, gdzie chcemy taką działalność prowadzić. Myjnie samochodowe to wciąż branża mało rozwinięta, a jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę aut na drogach, wciąż chłonna. Zresztą wystarczy wybrać się do myjni samochodowej i policzyć ilość samochodów w kolejce przed nami, by ocenić, czy przydałaby się w okolicy, kolejna myjnia. Chłonność rynku na dane usługi, różni się od lokalizacji. Raz otworzenie myjni nie wymaga specjalnych nakładów na jej promocje, innym razem, w innym miejscu, te nakłady na reklamę muszą być ogromne, by rozruszać działalność.

W większych miastach, uruchomienie kolejnej myjni, zawsze się opłaca, nawet, gdy w okolicy już jakaś działa. Nowa może rozładować kolejki w tej pierwszej, czasem można dzięki odpowiedniej promocji, podebrać klientów. Inaczej sprawa przedstawia się w mniejszych miejscowościach, tu dwie działające myjnie to już przesyt, więc uruchomienie trzeciej, to pomyłka chyba, że naprawdę mamy duże środki na reklamę i ciekawą ofertę cenową dla przyszłych klientów. Wtedy prowadząc agresywną konkurencje z innymi myjniami, możemy podebrać im klientów i wtedy taka działalność będzie opłacalna.

Ryzykownym pomysłem jest otworzenie myjni w rejonie, gdzie w większości są domki jednorodzinne, ze sporymi działkami wokoło. Właściciele domków jednorodzinnych częściej myją auta na własnym podwórku niż w myjni. Jedynie myjnia samoobsługowa, z niskimi opłatami w takiej okolicy może się sprawdzić. Przeważnie po prostu mycie auta należy do działań rekreacyjnych, do aktywnego wypoczynku w weekend. Trudno z takim nastawieniem konkurować.

Inna sprawa to środki na otworzenie myjni, ponieważ sam pomysł nie wystarcza. Coraz więcej osób otwiera nową działalności na zasadzie franczyzny. Wtedy niższe są koszta rozpoczęcia działalności w dodatku ma się wsparcie specjalistów, którzy na prowadzeniu danej działalności się znają. Do tego dochodzi również najczęściej sprzęt, który kupuje się lub wypożycza znacznie taniej. Tym samym znajdując lokalizacje, która może zapewnić faktycznie rozwinięcie działalności, uruchomienie myjni samochodowej może być opłacalne a także znacznie łatwiejsze, gdy skorzysta się z franczyzny. Opłaca się skorzystanie z niej nawet wtedy, gdy moglibyśmy w pełni sfinansować rozwój działalności.