Nowości w świecie motoryzacji

Nowości w świecie motoryzacji

Najnowsze prezentacje i opinie o technologii w świecie motoryzacji

Porady techniczne

Porady techniczne

Zagadnienia i porady zamieszczane przez użytkowników aut

Auta retro i historia motoryzacji

Auta retro i historia motoryzacji

Wszystko co powinien wiedzieć posiadacz starego samochodu

Mechanika i serwisowanie auta

Mechanika i serwisowanie auta

Informacje i prezentacje warsztatów samochodowych

Szkolenia dla kierowców

Szkolenia dla kierowców

Wszystko co powinien wiedzieć współczesny kierowca

 

Jak Dobrze Kupić Auto

voiture de sport

Kupno samochodu to zawsze spory problem, przede wszystkim z wyborem takiego, który by najlepiej odpowiadał naszym potrzebom, a najlepiej przy tym by był tani w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Niestety, o cuda trudno. Często jest tak, że jeżeli auto jest stosunkowo tanie, to później jest drogie w utrzymaniu. Kupując auto prosto z salonu, kupujemy auto pewne, nawet jeżeli będzie wadliwe, przez dwa lata mamy gwarancje napraw. Inna sprawa, że auto nowe, w ciągu dwóch pierwszych lat najwięcej traci na wartości, by taki zakup się opłacił, musimy nim jeździć przynajmniej pięć lat. Trafiając na wadliwe auto, mamy przed sobą trzy lata napraw.

Zanim pójdziemy do salonu, warto przejrzeć rankingi aut najbardziej awaryjnych. To przynajmniej orientacyjnie przygotuje nas na to, jakich aut trzeba się wystrzegać. Jeszcze trudniej jest, gdy chcemy kupić auto używane, tu nie wystarczy przejrzenie opinii na temat awaryjności auta i kosztów jego eksploatacji. Tu już trzeba zwrócić uwagę na wiele innych rzeczy. Nie zawsze auto przedstawiane jako auto bez wypadkowe, takie faktycznie jest. Tu czasem i wprawne oko blacharza może nie pomóc, nie zawsze uda się wychwycić, że auto było robione. Kiedyś wystarczał magnes do wykrycia miejsc poprawianych po wypadku, dziś to już sposób zawodny.

Kolejna sprawa w przypadku aut używanych to licznik. Niestety często można obecnie tracić na auta, które mają cofnięty licznik. Jest kilka sposobów, które wskazują na taki stan rzeczy, jednak już i one nie zawsze się sprawdzają. Przede wszystkim chodzi tu o to, jak wygląda wnętrze auta w obrębie siedzenia kierowcy. Chodzi tu o stan plastiku na drzwiach, o to czy kierownica jest wytarta czy nie, jak wyglądają nakładki na pedały sprzęgła i gazu. Czasem jest to zużycie, wgłębienia w fotelu kierowcy. Tu są dwie wersje wskazujące, że ktoś majstrował przy liczniku, mogą być te elementy bardziej wytarte niżby to wskazywał stan licznika lub mogą być zupełnie nowe. W obu przypadkach lepiej sobie auto odpuścić.

Czasem można trafić na tzw auto po powodziowe, na takie trzeba uważać szczególnie wtedy, gdy auto pochodzi z rejonu, gdzie niedawno była powódź. Jedynym sprawdzonym sposobem kupowania auta używanego, to zaprowadzenie go na przegląd techniczny do wiarygodnego mechanika. Zapłacimy za przegląd, ale przynajmniej dokładnie będziemy wiedzieli, jakie auto kupujemy. W tym wszystkim jednak warto pamiętać, że auta używane to często zdecydowanie lepszy wybór niż auto nowe. Lepiej kupić dwu lub więcej letnie auto dobrej marki, niż nowe auto marki o kiepskiej reputacji.